Merry Performance X-Mas
Met de feestdagen in aantocht zijn de content creators van Grip Online druk bezig met het ontwikkelen van opvallende online campagnes voor hun klanten. De focus ligt hierbij steeds meer op het creëren van effectieve content voor Google Performance Max-campagnes.
Het proces begint met het opstellen van een heldere online strategie in samenwerking met de klant. Hierbij worden concrete KPI's gedefinieerd en landingspagina's geoptimaliseerd. Dit is cruciaal, aangezien Performance Max-campagnes de informatie op deze pagina's gebruiken om de juiste doelgroep te bereiken.
Op basis van de specifieke landingspagina's stellen de content creators een content map samen met alle benodigde elementen voor de campagne, waaronder teksten, afbeeldingen en animaties. Vervolgens worden de campagnes opgezet en gemonitord.
Uit periodieke analyses blijkt dat de Performance Max-campagne aanpak voor steeds meer klanten beter scoort. Het aandeel van Search, Display en Shopping binnen de online advertising mix wordt kleiner, terwijl de advertentie-uitgaven gelijk blijven en campagnes effectiever worden met een hogere ROI.
Grip Online fungeert als de online afdeling voor haar klanten en biedt ondersteuning op maat in strategie, content, design en development, evenals online marketing. Deze totaalaanpak stelt ons in staat om klanten optimaal te begeleiden bij het realiseren van hun merkdoelen.
Met deze aanpak spelen we in op de groeiende vraag naar geïntegreerde online marketingoplossingen. Door de focus te leggen op Performance Max-campagnes en een holistische benadering van online marketing, helpen we onze klanten om effectiever te adverteren en betere resultaten te behalen in een steeds competitiever digitaal landschap